Newsletter

Είσοδος

ΠΕ 2.1: Προγράμματα Σχολικών Μονάδων

Η συγκεκριμένη δράση αφορά:

  • Στον σχεδιασμό, τεκμηρίωση και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητικές ομάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που επισκέπτονται τα ΚΠΕ και στις επισκέψεις των μελών της Π.Ο. στα σχολεία για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών τους προγραμμάτων (εντάσσονται η διαμονή, διατροφή και η μετακίνηση στο πεδίο των μαθητών). Για το σχεδιασμό και την τεκμηρίωση των εκπαιδευτικών τους προγραμμάτων τα ΚΠΕ μπορούν να συνεργάζονται με Πανεπιστήμια, ΤΕΙ, Ερευνητικά Ιδρύματα και άλλους κυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς φορείς
    Στον σχεδιασμό, τεκμηρίωση και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητικές ομάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που μπορούν να αξιοποιηθούν από τις σχολικές μονάδες, ως υλικό προπαρασκευής της εκπαιδευτικής επίσκεψης στο ΚΠΕ και υλικό ανατροφοδότησης μετά την επίσκεψη.
  • Στην επικαιροποίηση και υλοποίηση των ήδη υπαρχόντων εκπαιδευτικών προγραμμάτων των ΚΠΕ για περαιτέρω αξιοποίησή τους (εντάσσονται η διαμονή, διατροφή και η μετακίνηση στο πεδίο των μαθητών).
    Στην προσαρμογή εντύπου οπτικοακουστικού, ηλεκτρονικού και εργαστηριακού υλικού που έχει μέχρι σήμερα παραχθεί στο πλαίσιο των ΚΠΕ για να ανταποκρίνεται περισσότερο στις νέες απαιτήσεις (νέες πολιτικές, νέα φιλοσοφία)
  • Στη δημιουργία έντυπου, οπτικοακουστικού, ηλεκτρονικού και εργαστηριακού υλικού (εφόσον κριθεί αναγκαίο) που θα χρησιμοποιηθεί στα εκπαιδευτικά προγράμματα Σχολικών μονάδων (υλικό για μαθητές).
    Στον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του κάθε ΚΠΕ με συγκεκριμένο αριθμό βιβλίων, οπτικοακουστικού και ηλεκτρονικού υλικού ανάλογα με τις ανάγκες
  • Στον εφοδιασμό του ΚΠΕ με το απαραίτητο εργαστηριακό υλικό, ηλεκτρονικό και οπτικοακουστικό εξοπλισμό καθώς και με υλικό ασκήσεων πεδίου
  • Στην παραγωγή υλικού προβολής των εκπαιδευτικών δράσεων των ΚΠΕ (τσάντες, καπέλα, φυλλάδια, folder, αφίσες, στιλό κ.τ.λ.)
  • Στην οργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων για το περιβάλλον (π.χ. περιβαλλοντική εβδομάδα).
    Θεματικές Ενότητες:
  • Η μετεξέλιξη της ΠΕ σε Εκπαίδευση για την Αειφορία (ΕΑ) δίνει έμφαση στην ολική προσέγγιση του σχολείου (whole school approach). Σταδιακά η Εκπαίδευση για την Αειφορία δεν θα πρέπει να γίνεται κατανοητή ως ένα πρόσθετο στοιχείο στο σχολείο, αλλά ως ολιστική αλλαγή στη διδασκαλία και μάθηση. Κατά συνέπεια η θεματολογία διευρύνεται εστιάζοντας σε μια πληθώρα ζητημάτων, τα οποία εξετάζονται ως προς την κοινωνική, περιβαλλοντική και οικονομική τους διάσταση. Ενδεικτικά, ως θέματα κλειδιά της Εκπαίδευσης για την Αειφορία ορίζονται, μεταξύ άλλων, τα περιβαλλοντικά ζητήματα, τα παραγωγικά και καταναλωτικά πρότυπα, η μάχη για την εξάλειψη της φτώχειας, η αποδοχή κάθε μορφής ετερότητας, η διαχείριση των φυσικών πόρων, η ειρήνη, η δημοκρατία και η διακυβέρνηση, η κοινωνική και περιβαλλοντική δικαιοσύνη, η ασφάλεια, η μετανάστευση, τα ανθρώπινα δικαιώματα, η υγεία (προσωπική και κοινοτική), η αειφόρος διατροφή, η ισότητα των φυλών, η διατήρηση της πολιτισμικής ποικιλότητας και κληρονομιάς, η αγροτική και αστική ανάπτυξη, η ευθύνη των επιχειρήσεων κ.α.
    Διάρκεια των προγραμμάτων: μονοήμερα, διήμερα και τριήμερα