Share this:

"/>

Διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο: «Πρασινίζω το σχολείο, πρασινίζω την πόλη μου. Παιδαγωγική προσέγγιση και ψηφιακά εργαλεία» – ΚΠΕ Ελευσίνας

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευσίνας στο πλαίσιο της πράξης: «ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΚΠΕ) – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Β’ κύκλος», του επιχειρησιακού προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ 2014-2020» υποέργο 3, άξονας προτεραιότητάς 6, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή  Ένωση, υλοποίησε διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Πρασινίζω το σχολείο, πρασινίζω την πόλη μου. Παιδαγωγική προσέγγιση και ψηφιακά εργαλεία» στις 28 Ιανουαρίου 2021.

Οι εκπαιδευτικοί στόχοι του σεμιναρίου ήταν η παιδαγωγική προσέγγιση και η προβολή του σχολικού κήπου και του αστικού πρασίνου, ως στοιχεία με θετική συμβολή στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής στις πόλεις, καθώς και η γνωριμία με πρακτικές και ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σχετικά με το σχολικό κήπο και το αστικό πράσινο. Το σεμινάριο έγινε σε συνεργασία με τους Υπεύθυνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Α/θμιας Εκπ/σης των Δ/νσεων Β΄ & Γ΄ Αθήνας και  Δυτ. Αττικής και Β/θμιας Εκπ/σης  των Δ/νσεων Β΄ Αθήνας και Δυτ. Αττικής, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Webex, την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021 και ώρες 18.00 – 20.30, με συνολική διάρκεια τρεις (3) διδακτικές ώρες ενώ συμμετείχαν 122 εκπαιδευτικοί.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

18.00-18.05                                                           Σύνδεση
18.05-18.15«Παρουσίαση και στοχοθεσία του σεμιναρίου», Β.Κόντου, Υπεύθυνη του ΚΠΕ Ελευσίνας
18.15-18.40    «Η συμβολή του προγράμματος life GrIn, στην προσαρμογή του πρασίνου των πόλεων, στην κλιματική αλλαγή και βελτίωση του θεσμικού πλαισίου» Κ. Τσαγκάρη, Δ/ντρια  Ερευνών  και  Δ/ντρια  του  Ινστιτούτου  Μεσογειακών Δασικών  Οικοσυστημάτων, Γ.  Καρέτσος, Δ/ντής   Ερευνών  του  Ινστιτούτου Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων
18.40-19.05                   «Ο ρόλος του εδάφους και της επιλογής των κατάλληλων φυτών στον σχολικό κήπο.  Παραδείγματα καλών πρακτικών σχολικών κήπων», Π. Παπαδόπουλος, Γεωπόνος MSc, Agroecology Greece, Med Culture
19.05-19.15                                                          Διάλειμμα
19.15-19.35«Η επιστήμη των πολιτών συναντά την περιβαλλοντική εκπαίδευση στα σχολεία: παιδαγωγική αξιοποίηση της εφαρμογής Pl@ntnet σε προγράμματα σχολικών κήπων και αστικού πρασίνου», Δ. Γκότζος, Υπεύθυνος Π.Ε. ΔΠΕ Β΄ Αθήνας, Συνεργάτης Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπ/σης, Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης ΕΚΠΑ, Ν. Γρίλλια, Εκπαιδευτικός ΠΕ70, Υπ. Δρ. Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπ/σης, Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης ΕΚΠΑ
 19.35-19.55                  «Ο ψηφιακός κήπος ως μέσο για την ανάπτυξη αναλογικών κήπων και δράσεων καλλιέργειας στο πλαίσιο τυπικής και άτυπης μάθησης», Μ. Φιλιππή, Ιδρύτρια ecoktima, Ειδική ένταξης νέων τεχνολογιών στην Εκπ/ση
19.55-20.15                    Παρουσιάσεις  των Δικτύων  για  τους  σχολικούς   κήπους  και  την κλιματική αλλαγή                                                                                                                       1. 1)«Ο κήπος της Αειφορίας», Α. Τσίγκου, Υπεύθυνη Π.Ε. ΔΠΕ Δυτικής Αττικής, 2)«Διατροφή, υγεία και οικολογικό αποτύπωμα, συναντιούνται σε ένα κήπο!» Β. Πετρίδου, Υπεύθυνη Π.Ε. ΔΔΕ Β΄Αθήνας3)«Τα σχολεία δρουν για το κλίμα», Ελένη Νιάρχου, Υπεύθυνη Π.Ε. ΔΠΕ Γ΄ Αθήνας
20:15-20:30Συζήτηση – Αξιολόγηση του σεμιναρίου.