Το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.)/Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) Μεσολογγίου, στο πλαίσιο υλοποίησης εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2022-2023 προγραμματίζει την υλοποίηση εξ αποστάσεως επιμορφωτικής ημερίδας για τους εκπαιδευτικούς Δ/θμιας Εκπ/σης των Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας με τίτλο «Τα προγράμματα του ΚΕΠΕΑ Μεσολογγίου στη σχολική πράξη», σε συνδιοργάνωση με τον Υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Αιτωλοακαρνανίας και τους/τις Υπευθύνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών θεμάτων της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας.
Σκοπός της διοργάνωσης είναι η ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τα νέα προγράμματα του ΚΕΠΕΑ Μεσολογγίου, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν στο σχολείο και να υλοποιηθούν ως Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, στους Ομίλους Σχολείων, ως εθνικά προγράμματα είτε στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας, της διεπιστημονικότητας και της διάχυσης της έννοιας της αειφορίας στα σχολικά μαθήματα. Στους στόχους της διοργάνωσης είναι οι εκπαιδευτικοί να γνωρίσουν και να οικειοποιηθούν τα προγράμματα ως προς τον τρόπο υλοποίησής τους (φιλοσοφία, σκοπός, στόχοι, δραστηριότητες, αξιολόγηση, κλπ) αλλά και να καταγραφεί το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών προκειμένου να υποστηριχθούν από το ΚΕΠΕΑ Μεσολογγίου στην υλοποίησή τους.
Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων με ή χωρίς εμπειρία στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ή στην υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί που έχουν αναλάβει Εργαστήρια Δεξιοτήτων, εκπαιδευτικοί που προτίθενται να υλοποιήσουν Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων την τρέχουσα σχολική χρονιά, επίσης εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να εντάξουν στη διδασκαλία των μαθημάτων τους τα ζητήματα του περιβάλλοντος αλλά και όλοι όσοι ενδιαφέρονται για το θέμα.
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Webex την Τρίτη 25 Οκτώβρη 2022, τις ώρες 18:00 – 20:15 μμ. και το πρόγραμμα διαρθρώνεται ως εξής:
17:45 -18:00 | Εγγραφή |
18:00 – 18:05 | Καλωσόρισμα – Χαιρετισμός Χρήστος Καζαντζής, Δ/ντής Δ/θμιας Εκπ/σης Αιτ/νίας |
18:05 – 18:20 | Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων για το σχολικό έτος 2022-2023 Ιωάννης Βλάχος, ΠΕ04.5, Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων ΔΔΕ Αχαΐας Ιωάννα Θωμοπούλου, ΠΕ02, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας ΔΔΕ Αχαΐας Μιχάλης Χαντζής, ΠΕ81,Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΔΕ Αιτ/νίας |
18:20 – 18:30 | Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στο ελληνικό σχολείο: πεδία εφαρμογής Ιωάννα Παπαϊωάννου, ΠΕ04.05, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπ/σης ΔΔΕ Αχαΐας |
18:30 – 18:50 | Παρουσίαση του προγράμματος «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία» Όλγα Γιαννακογεώργου, ΠΕ02, Προϊσταμένη ΚΕΠΕΑ Μεσολογγίου |
18:50 – 19:15 | Παραδείγματα υλοποίησης του προγράμματος «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία» στο σχολείο τη σχολική χρονιά 2021-2022 – Σοφία Αποστολάκη-ΠΕ02, Αικατερίνη Δροσιά-ΠΕ01, Αντωνία Βανταράκη- ΠΕ02, 11ο Γ/σιο Ηρακλείου Κρήτης- Βασιλική Κίζιλη-ΠΕ02, Αναστασία Πετρολέκα-ΠΕΟ5, Πρότυπο Γ/σιο Πατρών |
19:15 – 19:35 | Παρουσίαση του προγράμματος «Βιώσιμες πόλεις: τέχνη για τη ζωή» Όλγα Γιαννακογεώργου, ΠΕ02, Προϊσταμένη ΚΕΠΕΑ Μεσολογγίου |
19:35 – 19:50 | Παράδειγμα υλοποίησης του προγράμματος «Βιώσιμες πόλεις: τέχνη για τη ζωή» στο σχολείο τη σχολική χρονιά 2021-2022 Ειρήνη Αβαγιαννού, ΠΕ08, Καλλιτεχνικό Γ/σιο Περιστερίου Αττικής |
19:50 – 20:15 | Συζήτηση |
Το πρόγραμμα διοργανώνεται στο πλαίσιο της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση – B’ Κύκλος», το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Με την ολοκλήρωση συλλογής των αιτήσεων συμμετοχής θα αποστείλουμε τον σχετικό πίνακα συμμετεχόντων εκπαιδευτικών ως συνημμένο αρχείο του παρόντος εγγράφου. Από την υλοποίηση του επιμορφωτικού προγράμματος δεν προκύπτει δαπάνη για το Δημόσιο.