Contributors

ΚΕΠΕΑ Έδεσσας

ΙΣΤΟΡΙΑ

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Έδεσσας (ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών) ιδρύθηκε με την 72942/Γ2/11-7-2002 Απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Στις 2 Σεπτεμβρίου 2003 υπογράφηκε σύμβαση 15ετούς διάρκειας ανάμεσα στο ΥΠΕΠΘ και το Δήμο της Έδεσσας, που προβλέπει:

από την πλευρά του Δήμου την παραχώρηση κτιριακών εγκαταστάσεων για στέγαση του ΚΠΕ, τον εξοπλισμό και τη φροντίδα των υποδομών του και την κάθε είδους στήριξη με τις διάφορες δημοτικές υπηρεσίες.

Και αντίστοιχα από το ΥΠΕΠΘ τη χρηματοδότηση του ΚΠΕ από ειδικούς λογαριασμούς, τη στελέχωσή του με εκπαιδευτικούς, την επιμόρφωσή τους και γενικότερα τη θεσμική, οικονομική και διοικητική στήριξή του.

Το ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών στεγάζεται σε κτίρια του Υπαίθριου Μουσείου Νερού Έδεσσας στην περιοχή Μύλοι Καταρρακτών και συγκεκριμένα στο Βυρσοδεψείο Καρανικόλα, και στον Αλευρόμυλο του Σαλαμπάση. To 2011 συγχωνεύτηκε με το ΚΠΕ Γιαννιτσών και από τότε ονομάζεται ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών.

ΣΤΟΧΟΣ

Βασικός στόχος του ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών είναι να στηρίξει το θεσμό της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο ευαισθητοποιώντας τους μαθητές σε θέματα περιβάλλοντος ώστε να γίνουν περιβαλλοντικά υπεύθυνοι, ικανοί να συγκροτήσουν κοινωνίες με ήθος και υπευθυνότητα απέναντι στη φύση.

Ακόμα το ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών υπηρετεί στόχους του με:

Την υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και τη στήριξη των αντίστοιχων σχολικών προγραμμάτων σε συνεργασία με τους Υπευθύνους Π.Ε. των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Την οργάνωση και υλοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς και ομάδες ενηλίκων γενικότερα, σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και κυβερνητικές και μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Την παραγωγή εκπαιδευτικού – υποστηρικτικού υλικού.

Την οργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων για το περιβάλλον.

Προώθηση της έρευνας στο χώρο της Π.Ε.

Το ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε σχολεία των νομών Γρεβενών, Ημαθίας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Καστοριάς, Κιλκίς, Κοζάνης, Πέλλας, Σερρών και Φλώρινας (νομοί εμβέλειας του ΚΠΕ Έδεσσας Γιαννιτσών), αλλά και σε σχολεία όλης της χώρας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

1.  Το  Υπαίθριο  Μουσείο  Νερού  Έδεσσας

Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

      Ο  ποταμός  Εδεσσαίος  διαρρέει   την  Έδεσσα  και  λίγο  πριν  καταλήξει  στους    Καταρράκτες  δημιουργεί  μια  περιοχή χαρακτηρισμένη  σήμερα σαν  Υπαίθριο  Μουσείο  Νερού  της  Έδεσσας. Η  αφθονία  των  νερών  του  και  η  μορφολογία  του  εδάφους  οδήγησαν  παλιότερα  στην  εκμετάλλευση  και  αξιοποίηση  της  υδροκίνησης  στη  λειτουργία εργαστηρίων  και  μύλων  στην   περιοχή  αυτή.

  Στο  χώρο  του  Μουσείου   (νερόμυλοι, καταρράκτες, βοτανικός  κήπος, ενυδρείο, σπήλαιο)  αναπτύσσεται και   υλοποιείται    πρόγραμμα  με  τον  ομώνυμο  τίτλο.

  Οι  μαθητές  μέσα  από  ένα  κυνήγι  θησαυρού,  με  οδηγό  το  νερό  και  με  ευχάριστο τρόπο παίζοντας  κι  αυτενεργώντας,  μαθαίνουν…

…για  την  αξιοποίηση  της    ενέργειας  του  νερού

…να  αναγνωρίζουν  τα  φυτά  του  πάρκου

…για  τα  διαφορετικά  οικοσυστήματα  υδρόβιων  οργανισμών

…για  τα  είδη  της  υδρόβιας  πανίδας  και  χλωρίδας  της  περιοχής

…να  ταξινομούν  δένδρα  του  πάρκου

…πως   δημιουργούνται  τα  σπήλαια   και

…για  το  σχηματισμό  του  καταρράκτη

Εμφανής στόχος  του   παιχνιδιού    είναι  να  βρεθεί  ο κρυμμένος θησαυρός. Παιδαγωγικά όμως  δημιουργείται στους  μαθητές   κλίμα    εγρήγορσης,  ομαδικότητας,  συνεργασίας,  υπευθυνότητας  και  μεθοδικότητας.

  Με  αυτόν  τον  τρόπο  κατακτιέται  και  εμπεδώνεται  εύκολα  και   αποτελεσματικά  η νέα γνώση.

  Το  πρόγραμμα  ξεκινάει  με  την  προβολή  οπτικοακουστικού   υλικού (βίντεο  και  διαφανειών),  που  δίνει  στους  μαθητές  τη  δυνατότητα  να  «ταξιδέψουν»  παρέα με  το  νερό  και  να  αποκτήσουν  τις  γνώσεις  που  θα  τους  χρειαστούν  στη  συνέχεια. Η  αναζήτηση  του  θησαυρού  ξεκινάει  αφού   χωριστούν  σε  ομάδες  και   εξοπλιστούν  κατάλληλα (χάρτης  αποτύπωσης  της  περιοχής,  καρτέλες  αναγνώρισης  ειδών,  ειδικά  διαμορφωμένες  κλείδες  ταξινόμησης 

φυτών,  φύλλα  ενημέρωσης,  φύλλα  εργασιών).  Το  κυνήγι  προχωράει  βήμα- βήμα  και  οι  μαθητές  οδηγούνται  ολοένα   πιο  κοντά  στο στόχο  τους,   μέσα  από  γρίφους  και  κατάλληλες  πληροφορίες. Νικητής  χρίζεται  η  ομάδα  που  ανακαλύπτει  πρώτη  το  θησαυρό ή   μήπως  όχι;

2. Η μπάντα των απορριμματοφόρων

Το  πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ξεκινάει  με  την  προβολή  οπτικοακουστικού   υλικού (βίντεο  και  διαφανειών),  που  δίνει  στους  μαθητές  τη  δυνατότητα να προβληματιστούν πάνω στο θέμα της διαχείρισης των πλαστικών απορριμμάτων. Ακολουθεί συζήτηση και προτάσεις από τα παιδιά για την καλύτερη διαχείριση των πλαστικών στο σχολείο, στο σπίτι, στην καθημερινότητά μας. Μέσα από ένα παιχνίδι γνωριμίας χωριζόμαστε σε δυο ομάδες ήχοι- απορρίμματα. Έπειτα  γνωρίζουμε τα μουσικά όργανα της μπάντας των απορριμματοφόρων όλα φτιαγμένα από απορρίμματα. Δοκιμάζουμε τους ήχους που παράγει το κάθε όργανο κι έπειτα βγαίνουμε στο Υπαίθριο Μουσείο Νερού με τα μουσικά μας όργανα για να συνοδέψουμε τους ήχους του νερού με διαφορετικά ρυθμικά σχήματα  και σε διαφορετική ένταση. Οι δυο ομάδες ανταμώνουν στον καταρράκτη Κάρανο όπου συνοδεύουν μαζί, τον μεγαλειώδη ήχο του καταρράκτη. Στη συνέχεια, η ενωμένη πια μπάντα των απορριμματοφόρων, επιστρέφει στον αλευρόμυλο Σαλαμπάση όπου συνοδεύει τραγούδια για το περιβάλλον και όχι μόνο. Στο τέλος οι απορριμματοφόροι κατασκευάζουν το δικό τους μουσικό όργανο από απλά οικιακά απορρίμματα.

Ο Σκίουρος Σβούρας

  Στο  χώρο  του  Μουσείου   (νερόμυλοι, καταρράκτες, βοτανικός  κήπος, ενυδρείο, σπήλαιο)  αναπτύσσεται και   υλοποιείται    πρόγραμμα  με  τον  τίτλο ο σκίουρος Σβούρας που απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της προσχολικής εκπαίδευσης. Το  πρόγραμμα  ξεκινάει  με  την  προβολή  οπτικοακουστικού   υλικού (βίντεο  και  διαφανειών),  που  δίνει  στους  μαθητές  τη  δυνατότητα να  γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά των σκίουρων του πάρκου:  ( μορφολογία, ίχνη, διατροφή, συνήθειες, κίνδυνοι-απειλές). Έπειτα, οι μικροί μαθητές αναζητούν στο πάρκο τη φωλιά του σκίουρου Σβούρα, μέσα από ένα παιχνίδι ανακαλύπτουν τα γεύματα του σκίουρου ( πρωινό-μεσημεριανό- βραδινό) κι έπειτα με τα χρώματα που ο σκίουρος βάφει τις σβούρες του φτιάχνουν το ουράνιο τόξο με χρωματιστά πανιά. Στο τέλος τραγουδάμε όλοι μαζί το τραγούδι του σκίουρου συνοδεύοντας με αυτοσχέδια μουσικά όργανα.

3. «Έργα  Θεού, έργα  ανθρώπων: Ο  υγρότοπος  Άγρα- Βρυττών- Νησίου»

Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Πολύ  κοντά  στην  πόλη  της  Έδεσσας  βρίσκεται ένας    υγρότοπος,  σημαντικής  οικολογικής αξίας  και  ομορφιάς, που  φιλοξενεί  πολλά   είδη  της ελληνικής  χλωρίδας  και  πανίδας και  επηρεάζει  την ευρύτερη  περιοχή  πολυδιάστατα.

  Η  πρόσβαση  σ’ αυτόν  είναι  εύκολη  και  ασφαλής,  έτσι  η επιλογή  του  σαν περιεχόμενο   προγράμματος  του  ΚΠΕ  Έδεσσας Γιαννιτσών  ήταν  αυτονόητη…

  Στη  διάρκεια   του  προγράμματος,  λοιπόν,  οι  μαθητές  γνωρίζουν  τι  είναι    υγρότοπος  και  ποια τα  χαρακτηριστικά  του,    στοιχεία (βιοτικά  και αβιοτικά )  που  τον  δομούν και τις  μεταξύ  τους σχέσεις,  τη  σπουδαιότητά  του  για  την ευρύτερη περιοχή,   την  ανθρώπινη παρουσία σ’ αυτόν  και  τις  επιπτώσεις της.  Εντοπίζουν  τα   προβλήματά  του (ευτροφισμός, ελάττωση  διαλυμένου οξυγόνου, παράνομη  αλιεία,  κυνήγι)  και προτείνουν  λύσεις.  Μαθαίνουν  να  δουλεύουν  ομαδικά  και  συνεργατικά, να  συμμετέχουν  ενεργά, με μεθοδικότητα  και  υπευθυνότητα, αναλαμβάνοντας  πρωτοβουλίες. Εξασκούνται  στην  παρατήρηση,  την  ανάλυση  και  τη  σύνθεση,  προβληματίζονται  και  προτείνουν  λύσεις. Έτσι  εμπεδώνεται  η  γνώση  με  έναν  τρόπο  ευχάριστο  και  αποτελεσματικό.

  Η προσέγγιση  του    υγροτόπου  γίνεται  βιωματικά  με  ενεργή  συμμετοχή  όλων  των αισθήσεων.    Η  αμεσότητα  της  επαφής αυτής  βοηθάει  τους  μαθητές  να  ξεφύγουν  από  την  εικονική  πραγματικότητα  που  τους  επιβάλλεται   καθημερινά ως τρόπος ζωής και  να  αντιληφθούν  τον  κόσμο  στις   αληθινές  του διαστάσεις.

   Το  πρόγραμμα  ξεκινάει  στο  χώρο  μαθητικών  δραστηριοτήτων  του  ΚΠΕ  Έδεσσας Γιαννιτσών (Αλευρόμυλος  Σαλαμπάση)  με  προβολή   οπτικοακουστικού  υλικού (βίντεο,  διαφάνειες),  που   προετοιμάζει γνωστικά  και  συναισθηματικά   τους  μαθητές  για  την  επίσκεψη και  την  ανάπτυξη  δραστηριοτήτων στον  υγρότοπο.  Οι μαθητές αναλαμβάνουν  το ρόλο  του  εξερευνητή  και   αφού  προμηθευτούν  κατάλληλο  εξοπλισμό (κιάλια, πυξίδα,  θερμόμετρο, χημικά  αντιδραστήρια)  εξορμούν…

4. Λουτρά Λουτρακίου –Πόζαρ

Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η ειδυλλιακή περιοχή των Λουτρών Λουτρακίου Πόζαρ παρέχει μια μοναδική εμπειρία επαφής με τη φύση και μύησης στη μαγεία της. Αυτός είναι  ο λόγος που  επιλέχθηκε ως τόπος ανάπτυξης του ομώνυμου  προγράμματος. Το  πρόγραμμα  ξεκινάει  στο χώρο του ΚΠΕ   με  την  προβολή  οπτικοακουστικού  υλικού (βίντεο  και  διαφανειών). Με τον τρόπο αυτό δίνεται στους μαθητές η  δυνατότητα  μιας πρώτης γνωριμίας με την περιοχή. Επίσης, το εκπαιδευτικό αυτό υλικό  τους παρέχει απαραίτητες γνώσεις που θα αξιοποιήσουν στη συνέχεια του προγράμματος. Ακολούθως, μέσα από ένα παιχνίδι γνωριμίας και γνώσεων, οι μαθητές χωρίζονται σε δυο ομάδες (Νερό – Φωτιά). Αφού προμηθευτούν τον κατάλληλο εξοπλισμό (πυξίδα,  θερμόμετρα, χημικά αντιδραστήρια, φύλλα εργασίας, μεγεθυντικούς φακούς κ.λπ.), μετακινούνται με λεωφορείο βορειοδυτικά, ακολουθώντας μια διαδρομή 29 χιλιομέτρων.  Μόλις φθάσουν   στην περιοχή των Λουτρών Λουτρακίου –Πόζαρ, εκδράμουν ως πεζοπόροι στο φαράγγι των Λουτρών.  Η προσέγγιση της περιοχής γίνεται βιωματικά με ενεργή συμμετοχή όλων των αισθήσεων. Τα παιδιά κατά ομάδες και ακολουθώντας τα μονοπάτια της περιοχής «ανακαλύπτουν τα ίχνη» ενός μυστηριώδους πλάσματος που ζούσε ή ζει ακόμα στην περιοχή. Σε  κλίμα ομαδικότητας, συνεργασίας, υπευθυνότητας  και  μεθοδικότητας:

μαθαίνουν

…για τις διατροφικές συνήθειες του ζώου που προσπαθούν να ανακαλύψουν

… να αναγνωρίζουν φυτά της περιοχής

…για την ιστορία των λουτρών

 μετρούν κι ανακαλύπτουν

τις διαφορές μεταξύ ζεστού και κρύου νερού στην περιεκτικότητά τους σε άλατα, στη  θερμοκρασία, στο PH, και στην ποσότητα περιεκτικότητας σε διαλυμένο οξυγόνο

παρατηρούν

το μικρόκοσμο του φαραγγιού με τη βοήθεια μεγεθυντικών φακών (φύλλα, κορμοί δέντρων  έντομα, )

ακούνε

τους ήχους του δάσους και  του νερού

εκφράζονται

αναπαριστώντας τη μορφή του ζώου με landart  σκηνές από τις συνήθειες του ζώου με παντομίμα ή τη δημιουργία παγωμένων εικόνων.

Στο τέλος, η ομάδα Νερό ανταμώνει με την ομάδα Φωτιά. Ανταλλάσσουν τα συμπεράσματα  της εξερεύνησής τους,  συγκρίνουν, συσκέπτονται και τελικά εξάγουν πολύτιμα συμπεράσματα σχετικά με την περιοχή και τη βιωσιμότητά της και μαθαίνουν την ιστορία των λουτρών.

5. Ο Σκίουρος  Σβούρας

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της προσχολικής εκπαίδευσης.

      Ο  ποταμός  Εδεσσαίος  διαρρέει   την  Έδεσσα  και  λίγο  πριν  καταλήξει  στους    Καταρράκτες  δημιουργεί  μια  περιοχή χαρακτηρισμένη  σήμερα σαν  Υπαίθριο  Μουσείο  Νερού  της  Έδεσσας.

  Στο  χώρο  του  Μουσείου   (νερόμυλοι, καταρράκτες, βοτανικός  κήπος, ενυδρείο, σπήλαιο)  αναπτύσσεται και   υλοποιείται    πρόγραμμα  με  τον  τίτλο ο σκίουρος Σβούρας. Το  πρόγραμμα  ξεκινάει  με  την  προβολή  οπτικοακουστικού   υλικού (βίντεο  και  διαφανειών),  που  δίνει  στους  μαθητές  τη  δυνατότητα να  γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά των σκίουρων του πάρκου:  ( μορφολογία, ίχνη, διατροφή, συνήθειες, κίνδυνοι-απειλές). Έπειτα, οι μικροί μαθητές αναζητούν στο πάρκο τη φωλιά του σκίουρου Σβούρα, μέσα από ένα παιχνίδι ανακαλύπτουν τα γεύματα του σκίουρου ( πρωινό-μεσημεριανό- βραδινό) κι έπειτα με τα χρώματα που ο σκίουρος βάφει τις σβούρες του φτιάχνουν το ουράνιο τόξο με χρωματιστά πανιά. Στο τέλος τραγουδάμε όλοι μαζί το τραγούδι του σκίουρου συνοδεύοντας με αυτοσχέδια μουσικά όργανα.

6. Πελλαία Χώρα: ταξιδεύοντας στο παρελθόν σχεδιάζουμε το μέλλον μας»

Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες Δ. Ε ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Στο πλαίσιο του προγράμματος μελετώνται και συγκρίνονται οι ανθρωπογενείς  δραστηριότητες και η επίδρασή τους στο φυσικό περιβάλλον, τόσο στον πολιτισμό της αρχαίας Πέλλας όσο και στη σημερινή εποχή.  Συγκεκριμένα, αναλύεται:

  •  ο πολεοδομικός σχεδιασμός της αρχαίας Πέλλας (κτίρια, κατοικίες, δρόμοι, εμπορικά & διοικητικά κέντρα),
  •  οι  βασικές  αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής που εφαρμόζονταν  τότε,
  •  τα υλικά δόμησης (π.χ. κτιρίων, δρόμων),
  •  τα δίκτυα μεταφοράς, ύδρευσης και αποχέτευσης.

Παράλληλα γίνεται ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν στις αρχές της βιωσιμότητας που διέπνεαν τις ανθρώπινες δραστηριότητες της εποχής εκείνης, καθώς και διερεύνηση και εφαρμογή των αρχών αυτών στη σημερινή εποχή. Οι όψεις της βιωσιμότητας οι οποίες αναδεικνύονται μέσα από τη σύγκριση της αρχαίας με τη σημερινή εποχή σχετίζονται με:

  • την γενικότερη οργάνωση και ποιότητα ζωής και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από τις ανθρώπινες δραστηριότητες,
  • τις προτάσεις για συγκεκριμένες βιώσιμες λύσεις στη σημερινή εποχή, που αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και στη μείωση των επιπτώσεων στο περιβάλλον.

Με βάση τα παραπάνω, μέσω του προγράμματος γίνεται μια νέα θεώρηση, πέραν της ιστορικής, του οικισμού της Αρχαίας Πέλλας προκειμένου να αναδειχθούν αξίες και αρχές της πολιτιστικής μας κληρονομιάς ως εναλλακτική πρόταση εξόδου από τη σοβαρή υποβάθμιση στην οποία έχουν οδηγηθεί οι σύγχρονες πόλεις.

Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών, ώστε αυτοί να καταστούν ενεργοί πολίτες σε θέματα αειφορικής διαχείρισης πόλεων και κτιρίων.

7. Λουδιασ Το Ποταμι Μας: Ποταμι ΄η Αποστραγγιστικο Καναλι;

Απευθύνεται σε μαθητές και Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Η περιοχή του Λουδία, σε απόσταση αναπνοής από την πόλη των Γιαννιτσών, αποτελεί ένα σπουδαίο υγροβιότοπο, ένα εθνικό ναυταθλητικό κέντρο αλλά παράλληλα και αποδέκτη λυμάτων και άλλων ρυπογόνων και βλαβερών ουσιών που οδηγούν στη σταδιακή υποβάθμισή της.

Σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο οικοσύστημα του Λουδία και η ανάδειξη βιώσιμων λύσεων. 

Μέσα από το πρόγραμμα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα εξής:

  1. στη γεωμορφολογική εξέλιξη της περιοχής
  2. στην ιστορία της περιοχής – κυρίως μέσα από το Μακεδονικό Αγώνα
  3. στον κύκλο του νερού
  4. στις ιδιότητες του νερού
  5. στις χρήσεις νερού
  6. στους παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα και ποσότητα του νερού
  7. στη λήψη μέτρων για την προστασία του νερού
  8. στη γνωριμία με την πανίδα και χλωρίδα της περιοχής
  9. στην αξία του ποταμού – εναλλακτικές  λύσεις –  εκπαίδευση – έρευνα -χώρος διασκέδασης & άθλησης – οικολογικός τουρισμός

Σχολική χρονιά 2022-2023

Το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ)  
Έδεσσας Γιαννιτσών στεγάζεται σε κτίρια του Υπαίθριου Μουσείου Νερού  
Έδεσσας στην περιοχή Μύλοι Καταρρακτών.
Βασικός σκοπός του είναι να στηρίζει τον θεσμό της Περιβαλλοντικής  
Εκπαίδευσης σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, ευαισθητοποιώντας  
τους μαθητές σε θέματα περιβάλλοντος, ώστε να γίνουν περιβαλλοντικά  
υπεύθυνοι και ικανοί να συγκροτήσουν κοινωνίες με ήθος απέναντι στη  
Φύση και στον Άνθρωπο.
Το ΚΕΠΕΑ Έδεσσας Γιαννιτσών υπηρετεί τους στόχους του με:
•        Την υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) για  
όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς και τη στήριξη των  
αντίστοιχων σχολικών προγραμμάτων Π.Ε. σε συνεργασία με τους  
Υπευθύνους Π.Ε. των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
•        Την οργάνωση και υλοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων για  
εκπαιδευτικούς και ομάδες ενηλίκων γενικότερα, σε συνεργασία με  
επιστημονικούς φορείς, κυβερνητικές και μη κυβερνητικές οργανώσεις.
•        Την παραγωγή πρωτότυπου εκπαιδευτικού– υποστηρικτικού υλικού.
•        Την οργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων προς όφελος του περιβάλλοντος.
•        Την προώθηση της έρευνας στο χώρο της Π.Ε. σε συνεργασία με  
πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Το ΚΕΠΕΑ Έδεσσας Γιαννιτσών απευθύνεται κυρίως σε σχολεία των νομών  
Γρεβενών, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης (Α΄ Διεύθυνση Εκπαίδευσης), Καστοριάς,  
Κιλκίς, Κοζάνης, Πέλλας, Πιερίας, Τρικάλων και Φλώρινας (νομοί  
εμβέλειας), αλλά και σε σχολεία όλης της χώρας, μέσω των δύο Εθνικών  
Δικτύων που συντονίζει και είναι τα ακόλουθα:
1.        Απορρίμματα: Τα χρήσιμα «άχρηστα»
2.        Νερό και Βιώσιμη Ανάπτυξη

ΚΕΠΕΑ Έδεσσας
Έδεσσα
Έδεσσα 58200
Ελλάδα