
“Λίμνη Κερκίνη, σε αναζήτηση της αειφορίας” – ΚΕΠΕΑ Ποροΐων
Το ΚΠΕ Ποροΐων πρόκειται να υλοποιήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Λίμνη Κερκίνη, σε αναζήτηση της αειφορίας”, στις 5 Νοεμβρίου, φιλοξενώντας το 1ο Γενικό Λύκειο Νάουσας.
Το παρόν πρόγραμμα στοχεύει:
- 
- Στη γνωριμία με τον προστατευόμενο από την συνθήκη RAMSAR υγρότοπο της Λίμνης Κερκίνης και του ποταμού Στρυμόνα.
 - Στην κατανόηση των πολλαπλών ρόλων του υγρότοπου.
 - Στη γνωριμία με τους οργανισμούς που ζουν σε αυτό το οικοσύστημα και τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους.
 - Στην κατανόηση της πολλαπλής λειτουργίας του συστήματος “υγρότοπος – υδατοταμιευτήρας της Κερκίνης” και της ανάγκης για αειφορική διαχείρισή του.
 - Στον προβληματισμό για την ανάγκη προστασίας του οικοσυστήματος.
 
 
Έτσι, στο πρόγραμμα αυτό:
- 
- Φρεσκάρουμε τις γνώσεις μας για το πως δημιουργούνται οι ποταμοί και οι λίμνες, για τον κύκλο του νερού, καθώς και άλλων στοιχείων όπως ο άνθρακας, το άζωτο κ.λ.π.
 - Παρατηρούμε και αναγνωρίζουμε πουλιά.
 - Μελετάμε τη βλάστηση.
 - Καταγράφουμε τις ανθρώπινες παρεμβάσεις.
 - Ερευνούμε την ποιότητα του νερού.
 
 
Στους χώρους του Κέντρου, ξεκινάμε με:
- 
- Παιχνίδια γνωριμίας
 - Παιχνίδια εμπιστοσύνης με στόχο το δέσιμο της ομάδας και χωρισμό σε υποομάδες.
 - Παιχνίδια με στόχο τον καθορισμό των κανόνων της ομάδας.
 - Θεωρητική προσέγγιση του προγράμματος.
 - Γενικές γνώσεις οικολογίας.
 
 
Με ομαδικές ή ατομικές δραστηριότητες στο πεδίο, στοχεύουμε:
- 
- Στην ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον και την αειφορία.
 - Στη βιωματική μάθηση, με χρήση φύλλων εργασίας, όπως:
- Παρατήρηση και αναγνώριση πουλιών.
 - Μελέτη του υδρόβιου οικοσυστήματος.
 - Καταγραφή ανθρώπινων παρεμβάσεων
 
 
 
Κλείνουμε με δραστηριότητες
στους χώρους του Κέντρου που περιλαμβάνουν:
- 
- Εργαστήρια αναφορικά με τα φύλλα εργασίας που συμπληρώνουν οι ομάδες στο πεδίο.
 - Εικαστική έκφραση.
 - Παιχνίδια ρόλων και προσομοίωσης.
 - Παρουσίαση από τους μαθητές των έργων και των συμπερασμάτων τους.
 - Αξιολόγηση του προγράμματος.
 
 
		

