Share this:

"/>
Contributors

Επιμορφωτικό Σεμινάριο ΚΕΠΕΑ Δραπετσώνας «17 Στόχοι της Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: η περίπτωση της ισότητας των φύλων μέσα από τα λαϊκά παραμύθια»

Η παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ Δραπετσώνας (Στ. Τριανταφύλλου, Υπεύθυνη, Θ. Αβδελλή, Αναπληρώτρια Υπεύθυνη, Ι. Φώκου, μέλος της ΠΟ του ΚΠΕ) προτίθεται να επαναλάβει το επιμορφωτικό σεμινάριο που υλοποιήθηκε την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2021 για εκπαιδευτικούς Αθμιας και Βθμιας εκπ/σης με θέμα: «17 Στόχοι της Βιώσιμης Ανάπτυξης και άυλη πολιτιστική κληρονομιά: η περίπτωση της ισότητας των φύλων μέσα από τα λαϊκά παραμύθια». Η νέα επιμορφωτική περίοδος θα είναι από Δευτέρα 14/2/22 έως και Δευτέρα 4/4/2022.

Ο λόγος της επανάληψης του Σεμιναρίου είναι ο μεγάλος αριθμός συμμετεχόντων που δεν είχαν συμπεριληφθεί στην προηγούμενη επιμορφωτική περίοδο. Δε συμμετέχει η Βθμια Εκπ/ση Πειραιά και προστίθενται οι Δ/νσεις Αθμιας και Βθμιας Α΄Αθήνας, η Βθμια Β΄και Γ΄ Αθήνας.

    Το Σεμινάριο θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Β΄ κύκλος» μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Σεμινάριο υλοποιείται σε συνεργασία με:

  1. Εργαστήριο Κοινωνικών Επιστημών ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ (Ρ. Κακάμπουρα Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λαογραφίας ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ, Διευθύντρια Εργαστηρίου Κοινωνικών Επιστημών)
  2. 6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής (ΣΕΕ Αειφορίας, κ. Αχ. Μανδρίκας)
  3. Δ/νση Αθμιας Εκπ/σης Πειραιά (Υπεύθυνος ΠΕ Γ. Βούλγαρης και Υπεύθυνη Πολιτιστικών Β. Αρβανιταντώνη)
  4. Δ/νση Αθμιας Εκπ/σης Α΄Αθήνας (Υπεύθυνη ΠΕ Μ. Δημοπούλου, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Κ. Κύρδη, Υπεύθυνος Αγωγής Υγείας Τρ. Δούκας)
  5. Δ/νση Βθμιας Α΄Αθήνας (Υπεύθυνη ΠΕ Ευαγ. Χρυσοβέργη και Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θ. Νταλούκα)
  6. Δ/νση Αθμιας εκπ/σης Β’ Αθήνας (Υπεύθυνος ΠΕ Δ. Γκότζος και Υπεύθυνη Πολιτιστικών Ε. Κατσούφη)
  7. Δ/νση Βθμιας Β’ Αθήνας (Υπεύθυνη ΠΕ Β. Πετρίδου)  
  8. Δ/νση Αθμιας Γ’ Αθήνας (Υπεύθυνη ΠΕ Ελ. Νιάρχου και Υπεύθυνη Πολιτιστικών Μ. Μαγαλιού)
  9. Δ/νση Βθμιας Γ΄Αθήνας (Υπεύθυνη ΠΕ Ιωάννα Ντίνου και Υπεύθυνη Πολιτιστικών Ιώαννα Δεκατρή)
  10. Δ/νση Αθμιας Εκπ/σης Δ΄Αθήνας (Υπεύθυνος ΠΕ Ν. Στεφανόπουλος, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Στ. Πετροπούλου, Υπεύθυνη Αγωγή Υγείας Ιωάννα Μενδρινού)
  11. Δ/νση Βθμιας Εκπ/σης Δ΄Αθήνας (Υπεύθυνος ΠΕ Θ. Ιωάννου, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Τ. Γιακουμάτου, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Μ. Δρακοπούλου).

    Το Σεμινάριο γίνεται εξ’ αποστάσεως μέσω της πλατφόρμας Webex και έχει διάρκεια 7 εβδομάδων (20 διδακτικών ωρών).

Η πρώτη συνάντηση είναι την Δευτέρα 14/02/2022 και ώρα 18. 3020.30. Η τελευταία συνάντηση είναι τη Δευτέρα 4/4/2022 και ώρα 18.30-20.30. Τη Δευτέρα 7/3 (Καθαρή Δευτέρα) δεν θα πραγματοποιηθεί σεμινάριο.

    Ενώ είναι αναμφισβήτητη η πρόοδος που έχει σημειωθεί παγκόσμια ως προς τη χειραφέτηση των γυναικών, και αδιαφιλονίκητη η κατοχύρωσή της ως θεμελιώδους ανθρωπίνου δικαιώματος, οι γυναίκες και τα κορίτσια εξακολουθούν να υφίστανται διακρίσεις και βία σε κάθε μέρος του κόσμου, αλλού περισσότερο και αλλού λιγότερο. Από τη σκοπιά αυτή, η ισότητα των φύλων αναδεικνύεται σε κρίσιμο ζήτημα για ένα βιώσιμο μέλλον και εντάσσεται στην Ατζέντα 2030 του ΟΗΕ ως ένας από τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης μαζί με την μείωση των ανισοτήτων, την αξιοπρεπή εργασία, τους ισχυρούς θεσμούς, την ποιοτική εκπαίδευση, την μηδενική φτώχεια και πείνα κλπ.

    Ένα  εξαιρετικά  χρήσιμο  διδακτικό  εργαλείο για  την  προώθηση  της  ισότητας  των φύλων    είναι    το    λαϊκό    παραμύθι.   Η  συλλογική  σοφία που  το  περιβάλλει,  ο συμβολικός  του  λόγος,  το φανταστικό του υπόβαθρο, η ανατρεπτική  και αντισυμβατική  δομή του, το  καθιστούν  ένα σημαντικό διδακτικό εργαλείο για την ανάπτυξη της φαντασίας, την ενίσχυση του προφορικού και γραπτού λόγου, την καλλιέργεια της δημιουργικής και κριτικής σκέψης.  Μέσα από τη μορφή των «δυνατών γυναικών» που συνεργάζονται και τα καταφέρνουν, οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με αξίες όπως του αλληλοσεβασμού, της αποδοχής της διαφορετικότητας, της μείωσης των ανισοτήτων, της συνεργασίας και της κοινής ευθύνης.

Το παραμύθι  στο  σχολείο  μπορεί να  μελετηθεί διαθεματικά-διεπιστημονικά  μέσω  σχεδίων εργασίας, αλλά και προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης/εκπαίδευσης για την αειφορία, να  αξιοποιηθεί ως εργαλείο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και να αποτελέσει ένα εξαιρετικά ελκυστικό πεδίο για την κατανόηση του σύνθετου χαρακτήρα των ζητημάτων της αειφορίας και των 17 Στόχων της ΒΑ του ΟΗΕ.

Επιμορφωτική Ομάδα Σεμιναρίου

Παιδαγωγική Ομάδα ΚΠΕ Δραπετσώνας

  1. Δρ Σταυρούλα Τριανταφύλλου, Υπεύθυνη ΚΠΕ Δραπετσώνας.
  2. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ιστορία των Νεότερων Συστημάτων Σκέψης (Πανεπιστημίου Σορβόννης, Paris I Panthéon Sorbonne).
  3. Διδακτορικό Δίπλωμα Φλοσοφίας – Hegel/Αριστοτέλης (Πανεπιστημίου Σορβόννης, Paris I Panthéon Sorbonne).
  4. Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων ΕΟΠΠΕΠ
  5. Θεολογία Αβδελλή, Αναπληρώτρια Υπεύθυνη  ΚΠΕ Δραπετσώνας.
  6. MSc Environmental and Development Education (South Bank University, London)
  7. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα «Οργάνωση και διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων» (Παιδαγωγικό Τμήμα Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας).
  8. Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων ΕΟΠΠΕΠ
  9. Ιωάννα Φώκου, Μέλος της ΠΟ του ΚΠΕ Δραπετσώνας
  10. Med Iστορίας και Φιλοσοφίας Μαθηματικών (ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ)
  11. Μed Λαογραφίας και Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ)
  12. Υποψήφια Διδάκτορας Λαογραφίας (ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ)
  13. Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων ΕΟΠΠΕΠ

Εργαστήριο Κοινωνικών Επιστημών ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ

  1. Ρ. Κακάμπουρα Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λαογραφίας ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ, Διευθύντρια Εργαστηρίου Κοινωνικών Επιστημών)
  2. Αφροδίτη Νουνανάκη, Υποψήφια διδάκτωρ λαογραφίας ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ, μέλος του Εργαστηρίου Κοινωνικών Επιστημών ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ

Δίκτυο Συνδεδεμένων Σχολείων UNESCO

  1. Βέρα Δηλάρη, Εθνική Συντονίστρια Δικτύου Συνδεδεμένων Σχολείων της UNESCO

Δ/νση Αθμιας Εκπ/σης Πειραιά

  • Βάσω Αρβανιταντώνη. Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δ/νσης Αθμιας Πειραιά Αγγλική Φιλολογία ΑΠΘ και Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ,
  • MPhil Θεατρολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών.

Δ/νση Βθμιας Εκπ/σης Δ΄Αθήνας

  1. Τερέζα Γιακουμάτου, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Δ/νση Βθμιας Δ΄Αθήνας.
  2. Μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην παιδαγωγική αξιοποίηση των υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΕΚΠΑ, Διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα / Τομέας Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Αθηνών-ανάδοχος, και συνεργαζόμενους φορείς το τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας των επιστημών και το τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών). 
  3. Μεταπτυχιακό δίπλωμα Διαπανεπιστημιακού διατμηματικού προγράμματος “Τεχνολογίες της επικοινωνίας και πληροφορίας στην Εκπαίδευση” (Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ, Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Ηλεκτρονικών Μηχανικών Τ.Ε. του ΤΕΙ Πειραιά)
  1. Θάνος Ιωάννου, Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ/νση Βθμιας Δ΄ Αθήνας
  2. Mcs  Φυσική Ωκεανογραφία (Διατμηματικό ΕΚΠΑ)
  3. Msc Περιβαλλοντικές Επιστήμες (Διατμηματικό, Πανεπιστήμιο Πατρών)
  4. PhD Τμήμα Γεωγραφίας Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Επιμόρφωση Β επιπέδου ΤΠΕ και STEAM/Ρομποτικής

  1. Ανθή Αρκουλή, 3ο ΝΓ Αμαρουσίου
  2. Μεταπτυχιακό ΤΠΕ στην Εκπαίδευση. Παν/μιο Αιγαίου
  3. Επιμορφώτρια Β επιπέδου ΤΠΕ
  4. Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια STEAM/Ρομποτικής
  1. Μαρία Τσαπάρα, 2ο ΝΓ Περάματος
  2. Μεταπτυχιακό: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, ΤΕΑΠΗ ΕΚΠΑ
  3. Υποψήφια Διδάκτωρ: Steam education στην προσχολική και πρώτη σχολικη ηλικία. Τμημα νηπισγωγων παν/,μιο Δυτικης Μακεδονιας
  4. Επιμορφώτρια Β επιπέδου ΤΠΕ
  5. Leading Teacher EU Code Week, Scientix Ambassador
  6. Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια STEAM/Ρομποτικής

Πρόγραμμα Σεμιναρίου:

17 Στόχοι της Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: η περίπτωση της ισότητας των φύλων μέσα από τα λαϊκά παραμύθια

(κάθε Δευτέρα από 14/2/22 έως και 4/4/22, 18.30-20.30)

1η συνάντηση: Δευτέρα 14/02: Εισαγωγή στη στοχοθεσία του Σεμιναρίου. Συμπλήρωση ερωτηματολογίου Εισόδου. Κριτήρια επιλογής θέματος (Βιώσιμη ανάπτυξη και ισότητα των φύλων, Ισότητα των Φύλων και λαϊκά παραμύθια). Άυλη πολιτιστική κληρονομιά. Αφήγηση παραμυθιού. Δραστηριότητα σε padlet.

2η συνάντηση: Δευτέρα 21/02: Αξιοποίηση λαϊκού πολιτισμού στην εκπαίδευση. Είδη προφορικής λαϊκής λογοτεχνίας. Αφήγηση παραμυθιού. Δραστηριότητα σε padlet.

3η συνάντηση: Δευτέρα 28/02: Λαϊκά παραμύθια που αίρουν τα έμφυλα στερεότυπα: οι Δεξιότητες του Δημοκρατικού πολίτη. Αφήγηση παραμυθιού. Δραστηριότητα σε padlet.

4η συνάντηση: Δευτέρα 14/3: Λαϊκά παραμύθια που αίρουν τα έμφυλα στερεότυπα: Ψηφιακές Δεξιότητες (ψηφιακό παιχνίδι/ψηφιακές εφαρμογές). Αφήγηση παραμυθιού. Δραστηριότητα σε padlet.

5η συνάντηση: Δευτέρα 21/3: Λαϊκά παραμύθια που αίρουν τα έμφυλα στερεότυπα: οι δυνατές γυναίκες στην Ιστορία. Αφήγηση παραμυθιού. Δραστηριότητα σε padlet.

6η συνάντηση: Δευτέρα 28/3: Λαϊκά παραμύθια που αίρουν τα έμφυλα στερεότυπα: η ανάδειξη των αλληλεπιδράσεων των 17 Στόχων της ΒΑ του ΟΗΕ μέσα από την ισότητα των φύλων. Αφήγηση παραμυθιού. Δραστηριότητα σε padlet.

7η συνάντηση: Δευτέρα 4/4: Ανακεφαλαίωση/Ανατροφοδότηση. Συμπλήρωση ερωτηματολογίου εξόδου/Αξιολόγηση.