Στόχος είναι να κατανοήσουν με βιωματικό τρόπο την αξία της διατήρησης της βιοποικιλότητας και να γνωρίσουν βασικά είδη χλωρίδας και πανίδας της περιοχής. Επιπλέον, να συνειδητοποιήσουν τη συμβολή της βιοποικιλότητας στην παράδοση, τον λαϊκό και αρχαίο πολιτισμό, τη μυθολογία, τη θρησκεία, την ιστορία, την τέχνη, τη γαστρονομία και τον τουρισμό.
Σε περιβαλλοντικά μονοπάτια του Γιούχτα και της ευρύτερης περιοχής, οι μαθητές γνωρίζουν τη γεωλογία, τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής και πώς αυτές αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Συνειδητοποιούν τις έννοιες του ενδημισμού, της βιοποικιλότητας και του οικοσυστήματος και αποκτούν την ικανότητα προσανατολισμού στο βουνό.
Στάδια υλοποίησης του προγράμματος*
Προβολή παρουσίασης
Παιχνίδια γνωριμίας και ενδυνάμωσης της ομάδας
Παιχνίδι μεταναστευτικών πτηνών
Δεκατιανό
Περιβαλλοντικό μονοπάτι στο Φουρνί (Καρτέλες με τη βιοποικιλότητα της περιοχής, αινίγματα, μολυβοδρομίες, παιχνίδι αναγνώρισης φυτών) ή έξοδος στον βοτανόκηπο του ΚΠΕ (για τους μικρότερους μαθητές)
Βοτανοδρομίες
Παρατήρηση στα στερεοσκόπια
Αξιολόγηση
*Σημείωση: τα στάδια είναι ενδεικτικά, όλα τα προγράμματα του ΚΠΕ προσαρμόζονται ανάλογα με την ηλικία και τις απαιτήσεις της εκάστοτε μαθητικής ομάδας.
Εκπαιδευτικό υλικό για τη βιοποικιλότητα: “Καλώς ήρθατε φίλοι μου στο δάσος”.
1. Κείμενο για κουκλοθέατρο – δείτε το εδώ
2. Τετράδιο δραστηριοτήτων – δείτε το εδώ
3. Οδηγός για τον/την εκπαιδευτικό – δείτε το εδώ
|