
Περιβαλλοντική δράση του ΚΠΕ Φιλίππων: “Find out why?”
Το ΚΠΕ Φιλίππων στο πλαίσιο της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β Κύκλος)» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020», προτίθεται να υλοποιήσει σε συνεργασία με το 4ο Γυμνάσιο Καβάλας, εκπαιδευτική περιβαλλοντική δράση με τίτλο “Find out why?” Η δράση θα υλοποιηθεί στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus με τίτλο: “THERE IS NO PLANET B – CAN RENEWABLE ENERGIES FIGHT CLIMATE CHANGE?” την Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021. Στη δράση θα συμμετέχουν:
Το σχολείο από Γερμανία, Anne Frank Realschule, Ahaus, Germany,
3 εκπαιδευτικοί και 5 μαθητές
Το σχολείο από τη Λίξα της Πορτογαλίας Agrupamento de Escolas da Lixa, Portugal,
2 εκπαιδευτικοί και 6 μαθητές
Το σχολείο από Μαδέρα Πορτογαλίας Escola Básica e Secundária Gonçalves Zarco, Funchal, Portugal,
2 εκπαιδευτικοί και 4 μαθητές
Το σχολείο από Κροατία Gimnazija Fran Galovic Koprivnica, Croatia,
2 εκπαιδευτικοί και 6 μαθητές
Το 4ο Γυμνάσιο Καβάλας,
3 εκπαιδευτικοί και 8 μαθητές
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
9.30-9.45 Προσέλευση στο χώρο του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ Φιλίππων
9.45-10.00 Καλωσόρισμα – Γνωριμία με την περιοχή
10.00-10.45 Εισήγηση με τίτλο:
“The rational management of the urban net of the ancient city of Philippi according to the climatic conditions of the area and the natural environment”.
Δρ. Ελένη Αντωνάρα, Υπεύθυνη Λειτουργίας ΚΠΕ Φιλίππων.
Κυριάκος Κελίδης, Αναπλ. Υπευθ. ΚΠΕ Φιλίππων
10.45-11.30 Δίνεται χάρτης του αρχαιολογικού χώρου Φιλίππων όπου έχουν επισημανθεί οι οδοί, το θέατρο, οι ναοί, η αγορά, η παλαίστρα, το Βουλευτήριο, η συνοικία.
Ανακαλύπτουν τα συγκεκριμένα μνημεία στο χώρο.
Παρατηρούν το φυσικό ανάγλυφο.
Με ποια κριτήρια επελέγη η θέση τους; Σύγκριση, διατύπωση ερωτημάτων, συμπεράσματα.
11.30-12.00 Διάλειμμα
Μετάβαση στο πεδίο του Αρχαιολογικού χώρου Φιλίππων.
12.00-13.30 Μελέτη στο πεδίο.
Δίνεται χάρτης με το περιβαλλοντικό μονοπάτι.
Περιήγηση, παρατήρηση, συλλογή, επεξεργασία στοιχείων.
Η ελληνική πολεοδομία την κλασική και ελληνιστική περίοδο, μέχρι και τη ρωμαϊκή κατάκτηση, ήταν αποτέλεσμα σχεδιασμού με βασικό κριτήριο τις περιβαλλοντικές κλιματολογικές συνθήκες.
13.30-14.00 Αξιολόγηση