Share this:

"/>

“Παίζω στη φύση, εξερευνώ το περιβάλλον, ανακαλύπτω το μονοπάτι” – Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΠΕ Φιλίππων

8-9 Νοεμβρίου, το ΚΠΕ Φιλίππων πρόκειται να υλοποιήσει το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα “Παίζω στη φύση, εξερευνώ το περιβάλλον, ανακαλύπτω το μονοπάτι” , φιλοξενώντας το 22ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας και το 10o Δημοτικό Σχολείο Καβάλας.

 

Στόχοι

Τα παιδιά :

1.Να έρθουν κοντά στη φύση, να νιώσουν κομμάτι της, να αναγνωρίσουν την προσφορά της στη ζωή μας και τελικά να την σεβαστούν και να την αγαπήσουν.

2. Να γνωρίσουν τα βασικά είδη χλωρίδας και πανίδας της περιοχής.

3. Να συσχετίσουν το φυσικό με το ανθρωπογενές περιβάλλον

4. Να γνωρίσουν την παράδοση και τον λαϊκό πολιτισμό.

5. Να αντιληφθούν την αξία, δύναμη του νερού, συσχέτιση νερόμυλου με υδροηλεκτρικά εργοστάσια.

6. Να εκφραστούν με θεατρικό, καλλιτεχνικό τρόπο.

7. Να ασκηθούν και υιοθετήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

8. Να παίξουν παιχνίδια και ψυχαγωγηθούν.

9. Να ενεργοποιήσουν τις αισθήσεις τους και αντιληφθούν τη φύση μέσα από αυτές.

10. Να αναπτύξουν την ομαδικότητα και τη συνεργασία.

11. Να μάθουν βασικές αρχές πεζοπορίας προσανατολισμού.

 

Περιγραφή προγράμματος

 

Άφιξη στο ΚΠΕ Φιλίππων.

1) Παιχνίδια για σπάσιμο πάγου, συνεργασία και χωρισμό σε ομάδες.

2)Παιχνίδι θησαυρού για την ανακάλυψη ειδών πανίδας που οδηγούν-ζούν στο περιβαλλοντικό μονοπάτι της Παλιάς Καβάλας.

 

Μετάβαση στο πεδίο,  Παλιά Καβάλα.

1)Παιχνίδι προσανατολισμού (orienteering, χρήση πυξίδας) και είσοδος στο μονοπάτι της Παλιάς Καβάλας.

2)επίσκεψη στο γεφύρι. Μύθοι, θρύλοι, παραδόσεις (η γυναίκα του πρωτομάστορα, το γεφύρι της Άρτας, παραδοσιακό τραγούδι και χορός) Ποιοι; Πως; Με τι; Συσχέτιση φυσικού με ανθρωπογενές περιβάλλον.

3)Αναπαράσταση γεφυριού με σώματα από ομάδες

4)Παιχνίδι (σκαμνάκια και γεφύρια)

 

Επίσκεψη στο νερόμυλο.

1)Παράδοση και επαγγέλματα στο χρόνο. Πότε; Πως; Τι;

Συσχέτιση με ενέργεια, υδροηλεκτρικά εργοστάσια.

2)Αλέθω το δικό μου σιτάρι.

 

-πορεία στο μονοπάτι και δράσεις

1)ενεργοποίησης αισθήσεων:

(όραση: κοιτάζω τα είδη δέντρων, μυθολογία και δέντρα, Δρυάδες-νύμφες, μορφολογία εδάφους, ποτάμι, φύλλα, κορμούς, πουλιά….)

Αφή: ακουμπώ, χαϊδεύω, ακουμπώ, ψηλαφίζω…

Ακοή: θρόισμα δέντρων, νερό, αέρα, πουλιά…)

2)Ανακαλύπτω τα είδη δέντρων, ζώνες βλάστησης, διαφορές μεταξύ ειδών, χαρακτηριστικά είδη χλωρίδας και πανίδας στο περιβάλλον, μέσα από καρτέλες και πληροφορίες που είναι αναρτημένες πάνω στην πορεία του μονοπατιού.

 

-Κατεβαίνω στο ποτάμι.

Μυθολογία και νερό: Νύμφες-Θεότητες της Αρχαιότητας. Το νερό ως μέσω κάθαρσης (θρησκεία, Βάπτιση Αγιασμός), Παράδοση και νερό: Η δύναμη του νερού (έθιμο περπερούνας, Κλήδωνα).

 

-Νταμάρι: Παιχνίδια ανατροφοδότησης:

1)Αναγνώρισης χλωρίδας-πανίδας: «Νουμεράκια»

2)Συμπεριφορά πανίδας: «Οι Κούκοι»

3)Σχέσεις-συμπεριφορές-αλυσίδες: Παιχνίδι αναπαράσταση τροφικής πυραμίδας (με σκοινιά, σώματα, καρτέλες)

 

-Επιστροφή στο ΚΠΕ Φιλίππων.

Θεατρική απόδοση δράσεων.

1)κάθε ομάδα έχει ένα σενάριο (κάρτα). Κάνοντας παντομίμα καταλήγει σε ένα αντιπροσωπευτικό πορτραίτο, το οποίο παίρνει κίνηση, ήχο και ζωή την στιγμή που περνώ ανάμεσα τους και τους αγγίξω.

2) Ηχοϊστορία και θεατρική αναπαράσταση.

 

-Αξιολόγηση

3 Α+ 1Δ. Κάθε μαθητής λέει 3 πράγματα που του άρεσαν στο πρόγραμμα και ένα καινούργιο που έμαθε.

Για συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτείται κατάλληλος ρουχισμός (μαλακά παπούτσια, άνετα ρούχα, μακρύ παντελόνι, αδιάβροχο, σακίδιο για την πλάτη που θα περιέχει μπουκάλι με νερό και κολατσιό) και…… καλή διάθεση

The event is finished.