Share this:

"/>

“Πως το φυσικό περιβάλλον γεννά πολιτισμό” – Διαδικτυακό Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Ανωγείων

Το ΚΕΠΕΑ Ανωγείων πρόκειται να υλοποιήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Πως το φυσικό περιβάλλον γεννά πολιτισμό”, φιλοξενώντας το 14ο Δημοτικό σχολείο Ρεθύμνου, στις 15 Δεκεμβρίου.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου ΕΠΑΛ, ΣΔΕ, ΕΕΕΚ και αφορά στην επίδραση του Φυσικού Περιβάλλοντος στην γέννηση, την παραγωγή και την εξέλιξη του Πολιτισμού. Στο Φυσικό Πάρκο Ψηλορείτη υπάρχει πολιτισμική ποικιλία, παραγωγικές διαδικασίες των ανθρώπων, καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία. Η τοπική παράδοση, η εμπειρία των ντόπιων κατοίκων αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο μάθησης, αλλά και χρήσιμο μέσο για να προσδιορισθεί η σχέση του σχολείου με την κοινότητα Προσπαθούμε στο πρόγραμμα αυτό να ανιχνεύσουμε με βιωματικά εργαστήρια τη σχέση αλληλεπίδρασης ανάμεσα στο φυσικό περιβάλλον και στο πολιτισμό. Ειδικότερα εστιάζουμε στην υφαντική τέχνη, για την οποία έχει παραχθεί και το εκπαιδευτικό υλικό, θεωρητικό μέρος και τετράδιο δραστηριοτήτων. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλες τις παραπάνω μαθητικές ομάδες και ηλικίες, καθώς και σε φοιτητές και γενικά μέχρι ενήλικες ομάδες. Το εκπαιδευτικό υλικό και τα βιωματικά εργαστήρια προσαρμόζονται ανάλογα την ηλικία και το γνωστικό υπόβαθρο των συμμετεχόντων. Το συγκεκριμένο παραγόμενο εκπαιδευτικό υλικό αφορά μεγάλες τάξεις Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
Το πρόγραμμα διεξάγεται τόσο μέσα στους χώρους του ΚΠΕ Ανωγείων από τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας, καθώς υπάρχει αίθουσα με αργαλειό και όλα τα εργαλεία της υφαντικής, αλλά και έξω στο πεδίο. Ωστόσο, κάποιες δραστηριότητες μπορούν να πραγματοποιηθούν και μέσα στις σχολικές τάξεις. Το ΚΠΕ είναι δυνατόν να παραχωρήσει, εφόσον ζητηθεί, αυτοσχέδιους αργαλειούς και φύλλα εργασίας από το εκπαιδευτικό υλικό προς διευκόλυνση των εκπαιδευτικών.

Στόχοι του προγράμματος είναι:

– Να αποκτήσουν οι μαθητές βασικές γνώσεις  για το φυσικό περιβάλλον της περιοχής και τον πολιτισμό των κατοίκων του Ψηλορείτη.
– Να κατανοήσουν τη σχέση ανάμεσα στο φυσικό περιβάλλον και την πολιτισμική  έκφραση των ανθρώπων.
– Να ανακαλύψουν μέσα από την καλλιτεχνική έκφραση την επιρροή του φυσικού περιβάλλοντος σε δημιουργήματα τέχνης.
– Να συνειδητοποιήσουν ότι η ζωή του ανθρώπου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη φύση και τα προβλήματα που δημιουργούνται με την απομάκρυνση μας απ αυτήν.
– Να αναρωτηθούν και να προβληματιστούν, γιατί έχουν παρακμάσει ή εγκαταλειφθεί μορφές πολιτισμικής έκφρασης, όπως η υφαντική, καλαθοπλεκτική, κ.ά.
– Να προτείνουν τρόπους εναλλακτικής  αυτοδιαχείρισης και αυτοοργάνωσης οικοτεχνικών εργασιών, ανακύκλωσης του  μαλλιού κ.ά..
– Να έρθουν σε επαφή με την «πολιτισμική βιοποικιλότητα» και να την συσχετίσουν με τη φυσική βιοποικιλότητα.
– Να ενεργοποιήσουν μέσω του προγράμματος τις καλλιτεχνικές τους ικανότητες.
-Να παίξουν και να χαρούν με υλικά από τη φύση

Δείτε:
– Φωτογραφίες
– Τετράδιο εργασιών.
– Θεωρητικό μέρος προγράμματος.

The event is finished.