Share this:

"/>

“ΕΘΝΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ και ΧΑΡΑΔΡΑΣ ΑΡΑΧΘΟΥ” – ΚΕΠΕΑ Πραμάντων

Το ΚΠΕ Πραμάντων πρόκειται να υλοποιήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΕΘΝΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ, ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ και ΧΑΡΑΔΡΑΣ ΑΡΑΧΘΟΥ”, 17/12, φιλοξενώντας το Γυμνάσιο ΠΕΥΚΟΧΩΡΙΟΥ.

Το έντονο ανάγλυφο της Απείρου Χώρας, όπως αποκαλούσαν οι αρχαίοι την Ήπειρο, καθόρισε σε μεγάλο βαθμό τη ζωή, τις ασχολίες και τον πολιτισμό των κατοίκων της περιοχής από την αρχαιότητα ως και τις μέρες μας. Οι μνήμες της ηπειρωτικής γης, όπως αυτές είναι αποτυπωμένες στους γεώτοπούς της και δη στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων, είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τις μνήμες και τον πολιτισμό των κατοίκων της.

Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης που δημιούργησε ο γλύπτης Θεόδωρος Παπαγιάννης στο Ελληνικό έρχεται να συμβάλει προς την κατεύθυνση της προβολής αυτής της πολιτιστικής ιδιαιτερότητας μέσα από την τέχνη της γλυπτικής. Μιας γλυπτικής που έρχεται από τα βάθη των αιώνων αλλά και μιας άλλης με έργα που ενσωματώνουν τα διδάγματα της σύγχρονης αντίληψης της τέχνης με εγκαταστάσεις, περιβάλλοντα και έργα με οικολογικές και περιβαλλοντολογικές ευαισθησίες, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος ο καλλιτέχνης.

Τα γλυπτά, φιλοτεχνημένα σε μεγάλο βαθμό από ανακυκλώσιμα υλικά και «σκουπίδια», δεν περιορίζονται στο χώρο του Μουσείου και στον αύλειο χώρο του. Τοποθετημένα στην είσοδο του χωριού αλλά και κατά τη διαδρομή από το χωριό ως το μοναστήρι της Τσούκας δίνουν τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αφουγκραστεί το διάλογό τους με το ανάγλυφο της περιοχής και το διαχρονικό οικολογικό μήνυμα της ένωσης του ανθρώπου με τη φύση.

ΣΚΟΠΟΣ

Η ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στα σύγχρονα οικολογικά και περιβαλλοντικά ζητήματα μέσα από την επαφή τους με τα πρωτογενή στοιχεία της τέχνης και την επίσκεψή τους σε χώρους πολιτισμικής αναφοράς, όπου ατομικές και συλλογικές μνήμες και βιώματα μετουσιώνονται σε έργα τέχνης που ανασύρουν αρχέτυπα του λαϊκού πολιτισμού και τα μετασχηματίζουν.

ΣΤΟΧΟΙ

Γνωστικοί : να αντιληφθούν την επίδραση του ανάγλυφου της περιοχής στη ζωή, τις ασχολίες και τον πολιτισμό των ανθρώπων, να κατανοήσουν τη σχέση αλληλεπίδρασης του φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, να συνειδητοποιήσουν ότι η ηπειρωτική γη με την τραχιά διαμόρφωση, τους γλυπτικούς ορεινούς της όγκους και την πέτρινη αρχιτεκτονική της αφυπνίζει την ενδιάθετη καλλιτεχνική ροπή και υπαγορεύει την αυστηρότητα και το σεβασμό στη χρήση των φυσικών πόρων και υλικών, να εξοικειωθούν με μια μορφή σύγχρονης τέχνης, όπως αυτή της Τέχνης της Γης (LandArt),

Ψυχοκινητικοί : να αναπτύξουν δεξιότητες καλλιτεχνικής έκφρασης, δεξιότητες ενδοπροσωπικής και διαπροσωπικής επικοινωνίας, να ασκηθούν στην ανάπτυξη πολιτισμικής συνείδησης μέσα από την κατανόηση θεμελιωδών συνιστωσών των έργων τέχνης όπως οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνθήκες που τα καθορίζουν και οι ψυχολογικές και συναισθηματικές συνιστώσες τους, καθώς και να αξιοποιούν υλικά για απλές κατασκευές ή ακόμη και για τη δημιουργία ευφάνταστων μικρών έργων τέχνης.

Συναισθηματικοί : Η καλλιέργεια των αξιών και η διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στο θέμα του σεβασμού του φυσικού περιβάλλοντος και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν στη συμμετοχή και ανάληψη δράσης για τη διεκδίκηση της προστασίας όλων όσων συνθέτουν την «ταυτότητά» μας.

  • 00

    days

  • 00

    hours

  • 00

    minutes

  • 00

    seconds