Share this:

"/>

Το νερό και τα ρέματα – Εκπαιδευτική δράση του ΚΠΕ Αργυρούπολης

14-15 Οκτωβρίου πρόκειται να υλοποιηθεί εκπαιδευτική δράση του ΚΠΕ Αργυρούπολης “Το νερό και τα ρέματα”, με το 3ο Δημοτικό σχολείο Αλίμου.

Το ημερήσιο πρόγραμμα του ΚΠΕ Αργυρούπολης «Το νερό – τα ρέματα» είναι ένα από τα εννιά ημερήσια προγράμματα του ΚΠΕ. Απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου (από Δ’ τάξη & μεγαλύτερη), Γυμνασίου και Λυκείου. Σχεδιάστηκε για πρώτη φορά το 1996 και στήριξε τα περιφερειακά δίκτυα του ΚΠΕ. Διαρκεί επτά διδακτικές περιόδους με δυνατότητα επέκτασης σε πολυήμερο πρόγραμμα. Υλοποιείται στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ (αίθουσα ολομέλειας, αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια) και στο πεδίο (ρέμα Πικροδάφνης ή ρέμα Γερουλάνου).

Τα κριτήρια επιλογής του προγράμματος είναι: Η αξία του νερού ως φυσικού πόρου για τον πλανήτη, τη ζωή και τον άνθρωπο. Η ύπαρξη ρεμάτων στην ευρύτερη περιοχή του ΚΠΕ και τα προβλήματα που δημιουργούνται στο τοπικό περιβάλλον από την κακή διαχείρισή τους. Η δυνατότητα επίσκεψης στο κοντινό ρέμα Γερουλάνου, ή στο ρέμα της Πικροδάφνης που προσφέρονται για μελέτη πεδίου.

Οι στόχοι του προγράμματος είναι: Να αντιληφθούν οι μαθητές/τριες την αξία του νερού ως φυσικού πόρου και την ανάγκη της αειφόρου διαχείρισής του. Να κατανοήσουν τη σημασία των ρεμάτων για τον αστικό ιστό. Να μελετήσουν τρόπους ορθής διαχείρισης των ρεμάτων μέσα από τη μελέτη περίπτωσης του ρέματος Γερουλάνου. Να εξοικειωθούν με το χειρισμό οργάνων μετρήσεων και καταγραφικών μέσων τα οποία χρησιμοποιούν για να προσδιορίσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νερού και του περιβάλλοντος χώρου. Να αναπτύξουν ικανότητα ομαδικής εργασίας και λήψης αποφάσεων

Διδακτική μεθοδολογία. Στην αίθουσα το πρόγραμμα υλοποιείται με τη ομαδοσυνεργατική μέθοδο. Οι ενότητες που προσεγγίζονται είναι: Το νερό στον πλανήτη Ο κύκλος του νερού στη φύση Το νερό και ο άνθρωπος Το νερό στα ρέματα Προτάσεις για αειφόρο διαχείριση Αξιολόγηση-ανατροφοδότηση

H εργασία πεδίου υλοποιείται με τη μέθοδο της μελέτης περίπτωσης στο ρέμα Γερουλάνου ή Πικροδάφνης. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με συζήτηση σε ολομέλεια που περιλαμβάνει αξιολόγηση και σκέψεις για τη συνέχεια του προγράμματος στο σχολείο. Στην περίπτωση που ο καιρός δεν είναι κατάλληλος για επίσκεψη στο πεδίο, οι μαθητές/τριες συμμετέχουν σε ομάδες που κάνουν παρατηρήσεις και εκτελούν πειράματα σχετικά με το γλυκό νερό στα εργαστήρια. Το παιδαγωγικό υλικό είναι προϊόν συλλογικής εργασίας όλων των εκπαιδευτικών που έχουν υπηρετήσει στο ΚΠΕ Αργυρούπολης από το 1995 μέχρι σήμερα. Πολύτιμη είναι και η συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες Πανεπιστημίων και Ερευνητικών Ιδρυμάτων .

The event is finished.