
“Δάσος – Περιαστικό Πράσινο” – Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Αργυρούπολης
Στις 19/1/22 πρόκειται να υλοποιηθεί εκπαιδευτική δράση του ΚΕΠΕΑ Αργυρούπολης “Δάσος – Περιαστικό Πράσινο”, με το 4ο Δημοτικό σχολείο Παλαιού Φαλήρου.
Στάδια του προγράμματος στην τάξη:
To τοπίο ως οικολογική μονάδα και ο ρόλος του ανθρώπου στη διαμόρφωσή του.
Στοιχεία του δασικού οικοσυστήματος (βιοτικοί & αβιοτικοί παράγοντες, χλωρίδα, πανίδα, αποικοδομητές).
Τροφικές σχέσεις (τροφική αλυσίδα & πυραμίδα, παραγωγοί και καταναλωτές, βιομάζα, ροή ύλης & ενέργειας).
Παζλ (κατασκευή τροφικής αλυσίδας).
Βιντεοταινία για τις τροφικές αλυσίδες.
Αξία του δάσους & του περιαστικού πράσινου (οξυγόνο – φωτοσύνθεση, συμβολή στον κύκλο του νερού, υπόγεια νερά, αντιδιαβρωτική & αντιπλημμυρική δράση, επίδραση στο μικροκλίμα, ηχομόνωση, αναψυχή, εργασία, βιότοπος κ.λ.π.).
Κίνδυνοι για το περιαστικό δάσος.
Παιχνίδι ταξινόμησης με καρτέλες (ωφέλιμες και βλαβερές ενέργειες για το δάσος και κατάταξη κινδύνων του δάσους).
Βιντεοταινία για τους Εθνικούς δρυμούς.
Χάρτης εννοιών (με κεντρικό θέμα τις επιδράσεις της Περιφερειακής Υμηττού στην κοινωνία και στο περιβάλλον).
Παιχνίδι ανατροφοδότησης (φιδάκι).
Στάδια του προγράμματος στο πεδίο:
• Αναφορά στην ιστορία και μορφολογία του Υμηττού.
• Προσανατολισμός, γενική παρατήρηση.
• Παρατήρηση του λεκανοπεδίου της Αθήνας (αστικός ιστός, περιαστικό πράσινο).
• Μετρήσεις θερμοκρασίας και υγρασίας.
• Αναγνώριση σημαντικής χλωρίδας (ενδημικά, σπάνια κ.α.)
• Αναγνώριση χλωρίδας με τη βοήθεια της κλείδας.
• Φυλλοστρωμνή – Χούμος – Αποικοδομητές – Έδαφος – Μητρικό πέτρωμα
• Αναγνώριση εδαφοπανίδας & εντομοπανίδας με φακούς.
• «Συνέντευξη» από ένα δέντρο.
• Μέτρηση ύψους δέντρων.
• Υπολογισμός ηλικίας δέντρων.
• Μελέτη περίπτωσης- επίλυση προβλήματος.
• Ηχοχάρτης – Παιχνίδια αισθήσεων.
• Παρατήρηση στο καμένο πεδίο & σύγκριση με την άκαφτη περιοχή.
Διαθέσιμο Υλικό:
http://www.kpea.gr/files/dasos/dasos_dimotikou_2012/Dasos_Dimotiko_2012.pdf
http://www.kpea.gr/files/dasos/paper_forest.pdf
http://www.kpea.gr/files/dasos/dasos_dimotikou_2007/e3ofyllo_dimotikou_2007_d1.pdf
http://www.kpea.gr/files/dasos/dasos_dimotikou_2007/e3ereunisi_dasous_d2.pdf
http://www.kpea.gr/files/dasos/dasos_dimotikou_2007/synenteu3i_dentrou_d3.pdf
http://www.kpea.gr/files/dasos/dasos_gymnasiou_2007/e3ofyllo_dasos_2007_g1.pdf
http://www.kpea.gr/files/dasos/dasos_gymnasiou_2007/epilysi_provlimatos_dasous_g2,3.pdf
http://www.kpea.gr/files/dasos/dasos_gymnasiou_2013/Dasos_Gymnasio_2013_1.pdf
http://www.kpea.gr/files/dasos/dasos_gymnasiou_2013/Dasos_Gymnasio_2013_2.pdf