
“Ενέργεια – Κλιματική Αλλαγή” – Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Αργυρούπολης
Στις 8/2/22 πρόκειται να υλοποιηθεί εκπαιδευτική δράση του ΚΕΠΕΑ Αργυρούπολης “Ενέργεια – Κλιματική Αλλαγή”, με το 6ο Γυμνάσιο Αθηνών.
Στάδια του προγράμματος στην τάξη:
Στάδια του προγράμματος
Στην τάξη:
Η έννοια της ενέργειας – πως την αντιλαμβανόμαστε.
Μελέτες περίπτωσης από τρεις διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές (Μεσόγειος, Αφρική, Η.Π.Α.).
Δραστηριότητα γνωστικής επεξεργασίας “δημοσιογραφικών” κειμένων των περιπτώσεων.
Δραστηριότητα απεικόνισης κεντρικών εννοιών των κειμένων σε εννοιολογικούς χάρτες.
Συζήτηση για διερεύνηση ενοποιητικού συμπεράσματος των περιπτώσεων.
Οι διαταραχές του φαινομένου του θερμοκηπίου ως κύριο αίτιο των κλιματικών αλλαγών.
Ανθρωπογενείς εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (καύση ορυκτών καυσίμων, αποψίλωση δασών).
Τρόπος ζωής και κατανάλωση ενέργειας σε διαφορετικές χώρες (Ελλάδα, Νιγηρία, Η.Π.Α.).
Δραστηριότητα προσομοίωσης ισοζυγίου ενέργειας (παραγωγή – κατανάλωση / εισαγωγές – εξαγωγές) στις τρεις χώρες.
Κατά κεφαλή κατανάλωση ενέργειας – ανισοκατανομή χρήσης ενεργειακών πόρων.
Ιστορική αναδρομή της εκμετάλλευσης ενεργειακών πόρων από τον άνθρωπο.
Οι ενεργειακές κρίσεις ως παράγοντας εξεύρεσης – εκμετάλλευσης νέων ενεργειακών πόρων.
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα).
Κατανάλωση ενέργειας στα κτίρια (σχολείο, σπίτι, πόλη)
Αρχές βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής και εξοικονόμηση ενέργειας.
Ηλεκτρικές συσκευές και εξοικονόμηση ενέργειας στο σχολείο, στο σπίτι, στην πόλη.
Ολιστική και οικοσυστημική προσέγγιση της ενέργειας.
Η ροή της ενέργειας από τις πηγές της ως τον άνθρωπο – καταναλωτή και το ενδιαίτημά του.
Η κρυμμένη ενέργεια στην παραγωγική διαδικασία.
Υπερκαταναλωτισμός και κλιματικές αλλαγές.
Συζήτηση για τους τρόπους μείωσης της κατανάλωσης της ενέργειας και την ατομική ευθύνη και το ρόλο του κάθε μαθητή – πολίτη στη δημιουργία και τη λύση του προβλήματος.
Στο πεδίο:
(ως πεδίο χρησιμοποιούνται οι κτιριακές εγκαταστάσεις του ΚΠΕ).
• Δραστηριότητα εφαρμογών βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής (σε μακέτα).
• Συμπλήρωση ερωτηματολογίου σχετικά με την ενεργειακή αποδοτικότητα των κτιριακών εγκαταστάσεων (ενεργειακό βαρόμετρο) του ΚΠΕ.
• Ερωτηματολόγιο ενεργειακής αποδοτικότητας του σχολείου.
• Αξιολόγηση και ανατροφοδότηση του προγράμματος.
Διαθέσιμο Υλικό
http://www.kpea.gr/files/energeia/paper_ener_5o_PEEKPE.pdf
http://www.kpea.gr/files/energeia/paper_ener_6o_PEEKPE.pdf
http://www.kpea.gr/files/energeia/paper_energy.pdf
http://www.kpea.gr/files/energeia/varometro_kpe.pdf
http://www.kpea.gr/files/energeia/energeiako_varometro_gia_to_spiti.pdf